DRUGAČIJA OD OSTALIH.

Osnivanjem Grafix-a, pre 25 godina, započeli smo našu priču u kojoj smo želeli da napravimo celovit sistem za pružanje proizvodnih usluga iz oblasti komercijalne grafike, baziranu na znanju, profesionalnoj organizaciji i tržišnoj orijentaciji. To je priča sazdana od mnogih „po prvi put kod nas“ poglavlja koja su nam bila i poslovni izazov i sreća stvaranja.

93 | 95UVODNA POGLAVLJA, POČECI

Radimo već od studentskih dana, „impresionirajući“ klijente idejnim rešenjima urađenim na tada retko korišćenim kompjuterima. Pionirski ali obiman posao brendiranja gradskih autobusa u Beogradu doveo je do toga da osnujemo sopstvenu firmu – Grafix.

96 | 99 … ZNATI I UMETI, PO PRVI PUT KOD NAS

Sredinom devedesetih period visoke inflacije je odlazio u zaborav, a tržište komercijalne grafike se razvijalo. To je bio period kada su u našoj zemlji kompanije počele da prihvataju trendove iz inostranstva, i sve više njih želelo je da proizvod komunicira na mestu prodaje velikim fotografijama, promotivnim i prezentacionim sredstvima komercijalne grafike. Mi smo ih pratili i razvili proizvodnju i „know how“ u Grafix-u.

Prva tehnologija
ENCAD

Jedan od značajnijih, prelomnih poslova u to vreme je bilo brendiranje Sport Café-a u Beogradu sa najvećom grafikom u enterijeru u to vreme.

Zid sa srpskim sportistima je zauzimao prostor od tada neverovatnih 12×4 m.(štampa je trajala 10 dana punih 16 sati dnevno).

Druga tehnologija
3M Schotchprint

Izabrali su nas i obučavali najbolji, tada neprikosnoveni američki 3M. U to vreme najbolja američka tehnologija davala je proizvode odličnog kvaliteta do tada neviđene na našem tržištu.

Pratili smo trendove i tehnologije, i donosili smo ih u Srbiju ubrzo po njihovom pojavljivanju.
Naša priča je tako postala jedinstvena.

U oktobru 1998. godine po prvi put kod nas smo proizveli autografiku u punom koloru (treba li napominjati da smo ovu kovanicu mi smislili?) – bio je to Pežo Partner za Sector satove.

Po prvi put smo pravili svetleće reklame u punom koloru sa fotografijama. Po prvi put su reklamni baneri mogli da budu fotografije i da ne budu ograničeni na tekst u jednoj ili dve boje… Tako je naša priča dobila institucionalni značaj.

00 | 04 …
NOVI MILENIJUM, SA „LARGE“ NA „WIDE“

Početak novog milenijuma donosi ubrzanje i rast ambicije u veličini formata i brzini proizvodnje. Američka tehnologija koja nasleđuje 3M je Vutek. Novi tehnološki napredak nas katapultira u sferu industrijske proizvodnje. Sedište proizvodnje selimo u BIGZ-ovu zgradu, u to vreme jedini industrijski objekat za štamparsku delatnost.

Prvi smo proizvodili MEGA grafike, preko celih zgrada, gde se hotel Slavija u Beogradu pokazao kao pravi medij, odnosno odgovarajući objekat za meš od 600m2.

Dolazi do ekspanzije korišćenja komercijalne grafike „in door „u maloprodajnim prostorima, kao i „out door“ na vozilima, bilbordima… S obzirom da smo od samog početka licencirani proizvođači 3M komercijalne grafike, dobijamo poslove za čitave flote automobila kompanija kao što su Pepsi, Knjaz Miloš, Coca Cola… U to vreme čak 9 od 10 vozila koja ste videli na ulici su izašla iz Grafix-a.


2003-će godine, Grafix je obeležio 10 godina postojanja grafikom velikog formata na Jugoslovenskom dramskom pozorištu.
Već sledeće, 2004. godine, završavamo Vutek štamparsku diviziju sa 7 štamparskih mašina velikog formata.

05 | 08 … NOVE TEHNOLOGIJE I NOVA ZGRADA

A onda 2005. godine osvajamo UV tehnologiju. Počinje štampa direktno na pločastim materijalima. Time smo proširili naš portfolio usluga i proizvoda, ujedno izrađujući proizvode koje do tada tehnološki nije bilo moguće napraviti.

2008. godine počinjemo rad na projektu naše poslovne zgrade – specijalizovane fabrike za proizvodnju komercijalne grafike.

09 | 12 … IZAĆI IZ SVETSKE KRIZE I USELJENJE

Godine 2009. obaramo još jedan rekord: za 6 dana odštampali smo i doradili 12.000m2 banera za projekat „Zavala“ Crna Gora. Dramaturški momenat postoji u svakoj priči, pa nije mimoišao ni našu. Svetska kriza prelila se i u našu zemlju, ovde naravno sa svojim specifičnostima, uključujući i to da će duže potrajati nego na mestu nastanka.

Ipak, već 2012. godine ponovo beležimo rast. Te godine se useljavamo u našu poslovnu zgradu od preko 5.000 m2, svojevrsni centar za razvoj ideja.
 

13 | 18 …
NOVO DOBA I NOVI ZAHTEVI

U novom dobu tehnološki razvoj i očekivanja klijenata nisu više bili osnovni izazovi. Obeležili smo 20-tu godišnjicu – projektom „Ljudi velikog formata“ i sloganima „20 godina – samo grafika bez politike“.

Novoj fabrici je pripadala nova oprema. Od 2014. do 2017. godine smo kompletno obnovili sve mašine u štampi, štampače i mašine za doradu štampe. Naši novi kapaciteti štampe su 471 m2/h, srazmerno tome 11.000 m2/dan, 250.000 m2/mesečno…, mnogostruko više od zahteva tržišta i dovoljno za svaki „špic“.

Pored toga, i visoka rezolucija i veliki format više nisu osnovni zahtevi. Rezolucija je dostigla fotografski nivo. Vrhunska organizacija je postala nov, dodatni izazov. Zato smo uveli standarde EN ISO 9001, OHSAS 180001, Fogra PSD.

(NE)LOJALNA KONKURENCIJA.
ILI KAKO OSTATI DOSLEDAN
Na marginama naše priče pojavila se „konkurencija“ koja je, na žalost, donela drastični pad kvaliteta. Kako u štampi bilborda tako i u ostalim segmentima komercijalne grafike. Prodajući „isti kvalitet za nižu cenu“, isporučuju mnogo lošiji kvalitet. Taj trend se održava i niža cena je postala imperativ u izboru dobavljača. Čast izuzecima, ali cena je dominantan kriterijum. Iz tog razloga smo sada svi svedoci zapravo „anti-reklama“ na dostavnim vozilima, bilbordima ili svim drugim vrstama komercijalne grafike. Grafix se svojim dugogodišnjim radom pozicionirao kao neko ko pruža beskompromisni kvalitet – to naši klijenti znaju i zato sa nama sarađuju već dugi niz godina na obostrano zadovoljstvo.
 
VREME DANAŠNJE
CELOVIT I UREĐEN SISTEM
Danas smo uređeni. Imamo sisteme, standarde i procedure. Organizaciju. Naš showroom je mesto na kome sa klijentima rešavamo probleme brzinom gotovih rešenja. Naš sales room, sprovodi klijente brzom i jednostavnom komunikacijom, uz dnevnu kontrolu ulaznih i izlaznih poslova. Naši magacini su uredni i redovno snabdeveni potrebnim materijalom. Naša logistika je naša podrška u mehanizaciji i transportu. Naša proizvodnja je planirana i kontrolisana. Naša priča je danas celovita.

Priča o Grafix-u je ujedno i priča o komercijalnoj grafici na ovim prostorima. Priča prepuna ljudi, proizvoda, usluga, klijenata, rada, uspeha… priča koju ispisujemo
već 25 godina, čini se kao da tek počinje.



Da li ste i vi jedan njen deo ili ćete to tek postati?



Vaš GRAFIX
i slika i prilika.

 


IMATE PITANJE?

Kontaktirajte nas na neki od sledećih načina: