93 | 95 … UVODNA POGLAVLJA, POČECI
Radimo već od studentskih dana, „impresionirajući“ klijente idejnim rešenjima urađenim na tada retko korišćenim kompjuterima. Pionirski ali obiman posao brendiranja gradskih autobusa u Beogradu doveo je do toga da osnujemo sopstvenu firmu – Grafix.
|
 |
|
96 | 99 … ZNATI I UMETI, PO PRVI PUT KOD NAS
Sredinom devedesetih period visoke inflacije je odlazio u zaborav, a tržište komercijalne grafike se razvijalo. To je bio period kada su u našoj zemlji kompanije počele da prihvataju trendove iz inostranstva, i sve više njih želelo je da proizvod komunicira na mestu prodaje velikim fotografijama, promotivnim i prezentacionim sredstvima komercijalne grafike. Mi smo ih pratili i razvili proizvodnju i „know how“ u Grafix-u.
|
 |
|
Prva tehnologija
ENCAD
Jedan od značajnijih, prelomnih poslova u to vreme je bilo brendiranje Sport Café-a u Beogradu sa najvećom grafikom u enterijeru u to vreme.
Zid sa srpskim sportistima je zauzimao prostor od tada neverovatnih 12×4 m.(štampa je trajala 10 dana punih 16 sati dnevno).
Druga tehnologija
3M Schotchprint
Izabrali su nas i obučavali najbolji, tada neprikosnoveni američki 3M. U to vreme najbolja američka tehnologija davala je proizvode odličnog kvaliteta do tada neviđene na našem tržištu.
Pratili smo trendove i tehnologije, i donosili smo ih u Srbiju ubrzo po njihovom pojavljivanju.
Naša priča je tako postala jedinstvena.
|
|
|
U oktobru 1998. godine po prvi put kod nas smo proizveli autografiku u punom koloru (treba li napominjati da smo ovu kovanicu mi smislili?) – bio je to Pežo Partner za Sector satove.

Po prvi put smo pravili svetleće reklame u punom koloru sa fotografijama. Po prvi put su reklamni baneri mogli da budu fotografije i da ne budu ograničeni na tekst u jednoj ili dve boje… Tako je naša priča dobila institucionalni značaj. |
 |
|
00 | 04 …
NOVI MILENIJUM, SA „LARGE“ NA „WIDE“
Početak novog milenijuma donosi ubrzanje i rast ambicije u veličini formata i brzini proizvodnje. Američka tehnologija koja nasleđuje 3M je Vutek. Novi tehnološki napredak nas katapultira u sferu industrijske proizvodnje. Sedište proizvodnje selimo u BIGZ-ovu zgradu, u to vreme jedini industrijski objekat za štamparsku delatnost.
|
|
|
Prvi smo proizvodili MEGA grafike, preko celih zgrada, gde se hotel Slavija u Beogradu pokazao kao pravi medij, odnosno odgovarajući objekat za meš od 600m2.
Dolazi do ekspanzije korišćenja komercijalne grafike „in door „u maloprodajnim prostorima, kao i „out door“ na vozilima, bilbordima… S obzirom da smo od samog početka licencirani proizvođači 3M komercijalne grafike, dobijamo poslove za čitave flote automobila kompanija kao što su Pepsi, Knjaz Miloš, Coca Cola… U to vreme čak 9 od 10 vozila koja ste videli na ulici su izašla iz Grafix-a.

|
|
|

2003-će godine, Grafix je obeležio 10 godina postojanja grafikom velikog formata na Jugoslovenskom dramskom pozorištu.
Već sledeće, 2004. godine, završavamo Vutek štamparsku diviziju sa 7 štamparskih mašina velikog formata. |
 |
|
05 | 08 … NOVE TEHNOLOGIJE I NOVA ZGRADA
A onda 2005. godine osvajamo UV tehnologiju. Počinje štampa direktno na pločastim materijalima. Time smo proširili naš portfolio usluga i proizvoda, ujedno izrađujući proizvode koje do tada tehnološki nije bilo moguće napraviti.

2008. godine počinjemo rad na projektu naše poslovne zgrade – specijalizovane fabrike za proizvodnju komercijalne grafike. |
 |
|
09 | 12 … IZAĆI IZ SVETSKE KRIZE I USELJENJE
Godine 2009. obaramo još jedan rekord: za 6 dana odštampali smo i doradili 12.000m2 banera za projekat „Zavala“ Crna Gora. Dramaturški momenat postoji u svakoj priči, pa nije mimoišao ni našu. Svetska kriza prelila se i u našu zemlju, ovde naravno sa svojim specifičnostima, uključujući i to da će duže potrajati nego na mestu nastanka.

Ipak, već 2012. godine ponovo beležimo rast. Te godine se useljavamo u našu poslovnu zgradu od preko 5.000 m2, svojevrsni centar za razvoj ideja.
|
 |
|
13 | 18 …
NOVO DOBA I NOVI ZAHTEVI
U novom dobu tehnološki razvoj i očekivanja klijenata nisu više bili osnovni izazovi. Obeležili smo 20-tu godišnjicu – projektom „Ljudi velikog formata“ i sloganima „20 godina – samo grafika bez politike“.
Novoj fabrici je pripadala nova oprema. Od 2014. do 2017. godine smo kompletno obnovili sve mašine u štampi, štampače i mašine za doradu štampe. Naši novi kapaciteti štampe su 471 m2/h, srazmerno tome 11.000 m2/dan, 250.000 m2/mesečno…, mnogostruko više od zahteva tržišta i dovoljno za svaki „špic“.
Pored toga, i visoka rezolucija i veliki format više nisu osnovni zahtevi. Rezolucija je dostigla fotografski nivo. Vrhunska organizacija je postala nov, dodatni izazov. Zato smo uveli standarde EN ISO 9001, OHSAS 180001, Fogra PSD.
|
|
|
(NE)LOJALNA KONKURENCIJA. ILI KAKO OSTATI DOSLEDAN
Na marginama naše priče pojavila se „konkurencija“ koja je, na žalost, donela drastični pad kvaliteta. Kako u štampi bilborda tako i u ostalim segmentima komercijalne grafike. Prodajući „isti kvalitet za nižu cenu“, isporučuju mnogo lošiji kvalitet. Taj trend se održava i niža cena je postala imperativ u izboru dobavljača. Čast izuzecima, ali cena je dominantan kriterijum. Iz tog razloga smo sada svi svedoci zapravo „anti-reklama“ na dostavnim vozilima, bilbordima ili svim drugim vrstama komercijalne grafike. Grafix se svojim dugogodišnjim radom pozicionirao kao neko ko pruža beskompromisni kvalitet – to naši klijenti znaju i zato sa nama sarađuju već dugi niz godina na obostrano zadovoljstvo.
VREME DANAŠNJE CELOVIT I UREĐEN SISTEM
Danas smo uređeni. Imamo sisteme, standarde i procedure. Organizaciju. Naš showroom je mesto na kome sa klijentima rešavamo probleme brzinom gotovih rešenja. Naš sales room, sprovodi klijente brzom i jednostavnom komunikacijom, uz dnevnu kontrolu ulaznih i izlaznih poslova. Naši magacini su uredni i redovno snabdeveni potrebnim materijalom. Naša logistika je naša podrška u mehanizaciji i transportu. Naša proizvodnja je planirana i kontrolisana. Naša priča je danas celovita.
Priča o Grafix-u je ujedno i priča o komercijalnoj grafici na ovim prostorima. Priča prepuna ljudi, proizvoda, usluga, klijenata, rada, uspeha… priča koju ispisujemo
već 25 godina, čini se kao da tek počinje.
Da li ste i vi jedan njen deo ili ćete to tek postati?

Vaš GRAFIX i slika i prilika.
|
|
|
|
|