98% Ljudi koji su videli autografiku
stvorili su pozitivnu sliku o oglašivaču!
101
pregled po km
Autografika Product Portfolio
GODINA ISKUSTVA
Ulaganje u
AUTOGRAFIKU ima najveći povrat uloženog u OUTDOOR-u!
Obeležavanje
Sadržaj
stranabrendiranje objekata, spoljašnja i unutrašnja signalizacija, i sl. Vršimo -usluge projektovanja, predmera,6.idejnih …………………..1 Dorada 1.prostora Autografika uvod rešenja zaključno sa izradom i postavkom željenih proizvoda.
i zaštita grafike ……………..10 2. Podela …………………………………………2 7. Montaža autografike ………………….10 …………………………………..11 ……………………………….7 8. Održavanje i građevinskih tehnologija i materijala. Posedujemo značajno 3.kaoTehnologija stečeno krozfolije veliki broj uspešno izvedenih projekata.
Garancija 4.iskustvo Samolepljive 5. Tip grafike – Štampa ………………..9 10. Grafix kroz godine ……………………12
2 MILIONA
PREGLEDA GODIŠNJE PO TRANSPORTNOM VOZILU.
5 MILIONA
PREGLEDA GODIŠNJE ZA TRANSPORTNA VOZILA U LOKALNOJ DISTRIBUCIJI.
Zage Malivuk 2G, Beograd
Tel/Fax: +381 11 27 88 888
Autografika Autografika kao segment reklamne industrije vrlo je popularan i efikasan vid plasiranja poruka i reklamnog sadržaja koji se brzo prenosi do krajnjih potrošača. Prosečna cena oglašavanja**
‘‘Autografika štampana na visoko kvalitetnim materijalima i profesionalno montirana traje od 3 do 5 godina.
$0.77 AUTOGRAFIKA
$2.18
Prosečna cena svih formi reklama za bilborde
60 sekundi reklamiranja na Top 100 radio stanica
$8.61
Činjenice*** 98% ljudi koji su pogledali stvorili su pozitivnu sliku o oglašivacu.
$9.35
Cela kolorna strana u najčitanija 23 magazina
30 sekundi reklamiranja u udarnom terminu na Top 100 TV kanala
$17.78
97% ispitanika se prisetilo reklama na kamionima.
96% ispitanika je reklo da grafika flote ima više uticaja od bilborda.
91% ispitanika je reklo da su primetili tekstualne poruke i slike na vozilima u voznim parkovima.
$22.95
1/3 strane crno-belog oglasa u Top 100 dnevnih novina
29% ispitanika je reklo da će odluku o kupovini zasnovati na tim utiscima.
Podaci preuzeti od: ** Outdoor Adverising Association of America *** Rezulatati studije Robinson, Yesawich& Peppedine Inc.
Tel/Fax: +381 11 27 88 888 I
Podela Ravne površine Osnovna podela u vezi autografike odnosi se na tip površine tj. stepen zakrivljenja iste. U zavisnosti od tipa i namene vozila površine mogu biti ravne što je slučaj kod kamiona sandučara čije su površine uglavnom ravne stranice od lima ili pvc-a. Te površine ne moraju da se brendiraju visokokvalitetnim livenim (cast) folijama pošto nema krivina (udubljenja i ispupčenja) koja prave tenziju na foliju i vremenom je povlače i natežu.
BRENDIRANJE RAVNIH POVRŠINA – Kamioni sandučari
Blago zakrivljene površine Na površine koje imaju umerena zakrivljenja što je slučaj kod većine vozila putničkog segmenta kao i kod nekih komercijalnih vozila (primer VW Caddy) moguća je upotreba standardnih Cast folija koja su specijalizovana za ovaj vid brendiranja kao i Polucast folija.
BRENDIRANJE BLAGO ZAKRIVLJENIH POVRŠINA – Pick up – ovi
Јако zakrivljene površine Kod jako zakrivljenih površina koje su zastupljene kod vozila sa specifičnim dizajnom kao i kod većeg broja vozila komercijalnog programa (karoserije sa kanalima i ispupčenjima) obavezna je upotreba Cast folija a u novije vreme preporuka je da se koriste folije sa unapređenom tehnologijom tzv. SuperCast folije.
BRENDIRANJE JAKO ZAKRIVLJENIH POVRŠINA – Putnički automobili
Kamionske cirade Kamionska cirada po svom načinu izlaganja kao i ideji o iskorišćenju kvalitetne površine za reklamiranje spada u segment autografika. Materijal za izradu kamionske cirade je kao što to i sam naziv kaže cirada i ona kao takva je u potpunosti drugačija od ostalih tipova autografike koji podrazumevaju lepljenje folije na karoseriju. Cirada na tržištu ima više tipova, proizvođača a samim tim i kvaliteta. Grafix u svom proizvodnom portfoliju radi sa visoko kvalitetnim frontlit livenim banerima u debljinama od 650g do 900g/m2. Odabir debljine ciradnog platna zavisi od više faktora kao što su veličina površine, uslovi eksploatacije, zahtevani vek trajanja (kampanje, trajna brendiranja i sl.). Štampa cirada se vrši na najsavremenijim UV mašinama (Durst, Vutek). Otpornost boje ovog tipa štampe je neuporedivo kvalitetnija i otpornija od zastarelih tehnologija poput solventne i ekosolventne štampe koja ima tendenciju da vremenom bledi i koja se lako oštećuje grebanjem i trenjem. Ciradna platna koja se koriste za izradu kamionskih grafika poseduju veliku otpornost na istezanje i na cepanje i ispunjavaju M1 i M2 standarde o nezapaljivosti materijala, takođe otporna su na sve vrste vremenskih neprilika i rezistentna su na vlagu i buđ. Brendiranje kamiona je veoma praktična investicija, jer je rezultat pokretna reklama velikih razmera i koja daje prednost firmi koja se oglašava jer je veoma mobilna i vidi je veliki broj potencijalnih klijenata. Zbog specifičnih razloga klijenata koji imaju iskustva sa određenim brendovima ciradnih platna kod nas je moguće uraditi štampu, doradu i montažu donete cirade uz prethodno testiranje.
BRENDIRANJE KAMIONSKIH CERADA
Ravne površine
FLORIDA BEL – JUMBO – Kamion sandučar
IDEA – SUPER KARTICA – Kamion sandučar
DHL – Kamion sandučar
METRO – Kamion sandučar
IMLEK – VOĆNI JOGURT – Kamion sandučar
Blago zakrivljene površine
AMSTEL – Pick Up
MANUAL CO – Pick Up
HEINEKEN – Pick Up
FABBRICA – Pick Up
IKOM – NAT GEO WILD – Pick Up
strana 5 Zage Malivuk 2G, Beograd
Јако zakrivljene površine
METRO – Putnička vozila
JELEN PIVO – Putničko vozilo
COCA COLA – Putničko vozilo
DR.OETKER- Putničko vozilo
LAV PIVO – Putničko vozilo
Tehnologija Dizajn / Priprema Grafix kao začetnik ovog vida brendiranja vozila u Srbiji nije imao opciju outsourcing izrade rešenja pošto takvih uslova tj. obučenih ljudi nije bilo na tržištu. Začetkom programa ‘’Autografika’’ Grafix je razvio i oformio veoma stručne kadrove u dizajnu koji su imali direktno iskustvo i uvid u produkcijske probleme i rešenja istih. Sve je to rezultiralo trajnom vrednošću za Grafix kao firmu i sve njegove zaposlene. Specijalni softverski alati i programi koji se koriste u izradi grafičkih rešenja i fajlova za štampu su neizostavni deo svakodnevnog posla.
Samolepljive folije U odnosu na tip vozila, podlogu i specifičnosti karoserije za izradu autografike koriste se 4 vrste folije. 1. Cast folija (livena folija sa permanentnim lepkom) koristi se za sva vozila sa blagim i jako zakrivljenim površinama. Za takve autografike predviđa se dug vek trajanja i samim tim odobrava garancija do 3 godine. 2. Polucast folija (polimerna folija sa permanentnim lepkom) koristi se za vozila sa ravnim površinama ili sa blago zakrivljenim površinama. Vozila oblepljena takvim folijama su stabilna i dugotrajna. Predviđena je garancija do 1 godine. 3. Perforirana folija (one way wision) koristi se za prozorske površine na vozilima kada je potrebno da se iz vozila omogući pogled ka spolja. Zbog površine koja ima perforaciju i samim tim delimičan lepak folija nema visoke karakteristike lepljena na površinu i iz tog razloga predviđena je garancija do 1 godine. 4. Promo folija (monomerna folija sa permanentnim lepkom) koristi se za promotivne (kratke) kampanje i namenjena je za ravne površine ili za blago zakrivljene površine. Promo folija zalepljena na karoseriju vozila nije dugotrajna i ne trpi ekstremne atmosferske uslove (toplo-hladno, vrelinu motora…). Za ove folije nije predviđena garancija.
Tip grafike – Štampa U zavisnosti od idejnog rešenja autografike tehnologija za izradu može da bude štampana folija ili kater folija. U slučajevima kada rešenje zahteva upotrebu fotografija (slika/bitmapa), raznih preliva boje i sl. Digitalna štampa je jedina opcija izrade autografike. Solventna roll štampa se najčešće koristi pri izradi autografike. Solventna boja je otporna na sve atmosferske uslove, ima najdužu tradiciju što se tiče digitalne štampe i smatra se najsigurnijom opcijom autografike. Eko-solventna štampa (eko Latex boje) je unapređenje u grafičkoj tehnologiji i rezultat je zahteva tržišta prvenstveno zbog zahteva za boljom ekološkom zaštitom kao i zbog većih rezolucije štampe koje se iz godine u godinu poboljšavaju. Te promene se primenjuju i u tehnologiji autografike gde je u poslednjih par godina primetno veće učešće eko-solventnih boja (Latex boja). UV direktna štampa po fabričkim karakteristikama može da se primenjuje i na folijama za autografiku ali taj tehnološki proces kao i dužina eksploatacije tako brendirane folije nije dovoljno ispitano i proizvod nije prošao“sud vremena“ tako da se taj vid štampe ne primenjuje u zapaženom tiražu. Kada grafička rešenja imaju jednostavne grafičke elemente kao što su logotipi, tekstovi i podloge bez preliva tj. kada su u pitanju štrih-elementi u jednom tonu, moguća je primena kater tehnologije. Kater tehnologija podrazumeva korišćenje fabričkih folija u boji za pokrivanje većih ili kompletnih površina karoserije(podloga grafičkog rešenja) i takođe, za izradu logotipa, tekstova i raznih ilustracija. Ova tehnologija je u upotrebi više decenija i folije/grafike su odličnog kvaliteta i to posle više godina eksploatacije. Mana ove tehnologije je kompleksan način izrade i montaže, kao i ograničene mogućnosti primene idejnih rešenja. Napomena: Odabir folije za vozilo klijenta vrši stručna osoba Grafix-a koja daje preporuku. U slučaju klijentovog eksplicitnog zahteva za folijom koja nije preporučena, vrši se procena mogućnosti i uslova garancije.
Dorada i zaštita grafike Standardizacijom proizvoda ‘’Autografika’’ predviđeno je da se kao zaštitni sloj preko folije nanosi sjajni tečni lak. Plastifikacija providnom cast folijom nije preporučljiva za zakrivljene površine i primenjuje se samo kod ravnih karoserija (sanduci kamiona, autobusi…) Tečni lak je u garantnom roku otporan na sve atmosferske uslove, ručno pranje mlakom vodom i blagim sredstvima za pranje (neabrazivnim i nagrizajućim sredstvima i hemikalijama)
Montaža autografike Najkompleksniji segment u produkciji autografike je montaža. Montaža autografike je najzahtevniji vid lepljenja folije i zahteva veliko znanje i iskustvo montažera koji su u ekipi koja aplicira foliju na vozilo. Samoj montaži folije vrlo često prethodi i demontaža postojećeg brendinga i taj proces zbog upotrebe raznih tipova folja zna da bude daleko teži segment od same aplikacije nove folije. Važni procesi koji prethode aplikaciji folije su priprema i čišćenje podloge, skidanje delova sa karoserije koji ometaju kvalitetno apliciranje (3D oznake, brave i sl. elementi za koje se proceni da mogu da se demontiraju). Uslovi potrebni za montažu autografike su ključni preduslov za kvalitetno aplicirano vozilo. Prostorije za montažu moraju da budu čiste i klimatizovane kako bi se izvukao maksimum iz kvalitetnih cast folija.
Održavanje Održavanje nove autografike prati i procedura koju novi vlasnici treba da poštuju i da se pridržavaju svih definisanih stavki kako bi autografiku učinili dugotrajnom i vizuelno kvalitetnom.
Garancija Garancija za Autografiku podrazumeva garantni period od 1 do 3 godine za aplicirane folije na sve tipove vozila. Dužina garantnog roka zavisi od kvaliteta ugrađene folije i stanja karoserija. Za Cast folije lepljene na nove karoserije predviđena je garancija od 3 godine. Polucast folije aplicirane na površine kao što su sanduci kamiona, ravne površine autobusa i sl. nose garanciju od 1 godine. Takođe, za Perforirane folije koje se lepe na ravne staklene površine vozila predviđena je garancija od 1 godine. PVC delovi karoserije, loše ofarbane ili oštećene poršine nisu adekvatne površine za lepljenje folije i samim tim ne podležu garanciji.
Grafix kroz godine Krajem 90’ godina prošlog veka Grafix uvodi novu tehnologiju na tržište regiona u vidu najsavremenije 3M digitalne štamparske mašine koja je predstavljala revolucionarnu inovaciju u outdoor segmentu reklamne industrije i koja je omogućila brendiranje svih tipova grafika koje su izložene svim atmosferskim uslovima. Tu nastaje i prva full autografika koja je do tad bila nezamisliv proizvod u našem regionu. Nakon toga nastaje period ubrzanog razvoja segmenta digitalne štampe i pojavljuju se štamparske mašine sa većim širinama materijala, sa većim brzinama i ekonomičnijim bojama. Grafix takođe prvi u okruženju uvodi u produkciju visokoproduktivnu mašinu velike širine štampe (wide format) najpoznatijeg svetskog proizvođača inkjet mašina – VUTEK. To je omogućilo ekspanziju u sektoru Autografike i tih godina ređaju se kvalitetna i inovativna rešenja a brzina izrade celih flota je duplirana u odnosu na prethodni period. Proteklih 10 godina tržište postavlja nove zahteve i umesto zahteva za inovativnim i kvalitetnim rešenjima traži se veća produktivnost, niža cena. Grafix prati zahteve tržišta i širi kapacitete štampe nabavkom većeg broja najkvalitetnijih štamparskih mašina čiji kapaciteti uveliko premašuju sve zahteve kako domaćeg tako i tržišta regiona.