Izložbom je izloženo 20 radova savremenih umetnika koji su imali svoj trenutak za potpisivanje radova kao završni čin i kompletiranje dela.
Osnivanjem Grafix-a pre 30 godina, želeli smo da kreativnu energiju, strast prema grafici i viziju o modernom poslovanju postavimo u Srbiji , po ugledu na vodeće svetske profesionalce, inovatore i kreatore nove snage i duha u marketing oglašavanju. Naša priča sazdana je od mnogih “po prvi put kod nas” poglavlja koja su nam bila i poslovni izazov i sreća stvaranja. Godine su bile i vatrometi i svetla na karaju tunela.
Ako radite u oblastima koje podrazumevaju štampu bilo koje vrste kao deo vašeg umetničkog delovanja ili još bolje, ako stvarate u oblastima u kojima niste isprobali draži savremenog sveta digitalne štampe, ovaj konkurs može biti izazov za vas.
Poštovani umetnici i dragi gosti, želim da vas pozdravim i da vam pretstavim današnje domaćine, koji će napraviti uvodnu reč, približiti vam naše tehnologije i na kraju prezentacije odgovarati na vaša pitanja: upoznajte Darka, Velibora, Jadranku, Miodraga, Ljubu i Dušana. Naše zajedničko biće Grafix ću pretstaviti najkraće moguće, zato što smo radili zajedno, imamo iskustva, znamo se.
Prvo smo se podelili u timove, svaki umetnik je dobio specijalistu za pripremu, specijalistu za produkciju, koordinatora i likovnog saradnika.
Sagledavali smo radove i prema ličnim anfinitetima, kao i prema tehničkim karakteristikama i iskustvima u radu sa određenim tehnikama.
Da bi bili sigurni da ćemo dobiti ono što želimo, za sve radove umetnika radili smo uzorke. Smanjene verzije radova, najčešće u razmeri 1:10, ali sa realnim materijalima i tehnikama štampe.
Tako smo mogli detaljno da ispitamo karakteristike materijala, parametre štampe i dorade i da zajedno sa umetnicima utvrdimo najbolji način da se njihovo delo prikaže u punom sjaju.
20 receptura odabranih radova za izložbu u produkciji je angoažovalo gotovo svaku tehnologiju sa kojom raspolažemo, roll to roll, flatbed.
Ono što je sve nas podiglo, je kompleksnost umetničkih radova. Korišćenje maksimuma potencijala ljudi i tehničkih mogućnosti opreme. Proces tehnoloskog sagledavanja recepture, planiranje, koordinacija i egzekucija su na prvom mestu bili mentalna napetost pojedinačno i timski.
Prvu probu uradili smo na papiru. U našem prostoru postavili smo sve radove u predviđenim dimenzijama. Postavku izložbe u galeriji započeli smo testom veličina radova kao celine. Prvobitno predviđene dimenzije trebalo je sagledati u odnosima svaki rad sa svakim. Ta proba pokazala je da radovi koji imaju maksimalne dimenzije deluju monumentalno i na papiru, što je bila potvrda spremnosti rada za izvođenje u konačnom materijalu.
Na početku projekta nismo znali da li tehnike koje koristimo u komercijalnoj grafici mogu da generišu vrednost u umetničkom stvaralaštvu. Ali, onda smo sreli umetnike. Kod njih te sumnje nije bilo. Više od šest meseci trajalo je promišljanje, istraživanje i probe i kao što možete da vidite, u većini slučajeva, uspeli smo da stvorimo nešto što vas tera da zavolite delo.